''FredrocK'' skrev:Gött å se att du klurar ut fortsättningen i projektet här!

Kör på!
Vet inte om du har allt klart med hur du ska tillverka 4-länken.
Annars kanske Mats Ivarson kan va ett tips. Killen har en projekttråd på Zatzy bla. om en Grön äldre 240 som han bla byggt 4-länk på.
Vet inte om dä kan va nåt.. men ja tänkte ja tipsar iaf iom att du har en 240 axel på den nu.
http://www.zatzy.com/showthread.php?t=238511
Tackar, det är en av trådarna som jag spanat i under mitt forskningsarbete.
Jag har faktiskt pluggat en del på vad som händer med olika vinklar, längder och infästningspunkter av fyrlänken för att se vilket uppförande som bilen kommer att få.
Jag har hyffsad koll på hur jag ska bygga, det blir inte en optimal placering av infätningen av stagen i karossen pga sänkningen som jag har gjort nu. Jag skulle isf få bygga en brygga över flaket för att fästa mina övre stag i och det blir inte snyggt och tar plats i flaket. Nu hade jag inte tänkt att det skulle bli någon 402meters räser så jag nöjer mig med att räkna lite så att det inte blir allt för stora vridningar av axeln när den fjädrar.
Axeln kommer att flytta sig en del från övre till undre läge, och iom att jag i första han ska ställa ut bilen så centrerar jag bakhjulen i max sänkt läge, det gör att i cruisingläge ligger något hjulen framför mitten i bakskärmarna, något som jag hoppas inte syns allt för mycket.