Jag har inhandlat en -93 audi 80 som jag tänkt bygga något roligt av. Det hela började dock med att jag hittade två stycken Audi ABH V8'or (S4 4,2l -93 och -94) till ett alldeles för lågt pris på Tradera. 2500 spänn inklusive frakt senare står två renoveringsobjekt (räknar med att få ihop en fungerande utan att lägga ut några stora summor, i princip behöver jag fixa nya kolvringar och så är jag good to go sen hoppas jag) och väntar på kärlek i en bekants båtskjul. Jag söker garageplats med lite mekutrymme för rimlig månadspeng (max 1500) i Karlstadområdet om nån vet nåt. Jag söker dessutom en kabelstam till en S4 C4 V8 om nån kanske sitter på en guldgruva nånstans..

I dagsläget är planen att jag ska ha den som isbil till vintern men sen hade jag tänkt stoppa i en av v8'orna och bygga renodlad busbil av den! Planerna är rätt så vilda men budgeten stram. Jag behöver dessutom en biltrailer och BE-kort... En svår kombo, men jag hoppas kunna få till det på sikt! Kanske 500 ponnys, bur och vagnsbok så man får köra bana. Time attack vore galet fränt! Har varit en väldigt lång dröm för mig att äga en riktig "räserbil"!

Twin turbo är i alla fall ett givet val i nuläget!

Har även sett på nåt forum att den gamla 3,6-V8'an var baserad på Golf GTI-motorn från slutet på 80-talen nånstans och att dom kammarna passar. Kollade sen även på "catcams" hemsida och som det verkar där så har ABH-motorn samma kammar som den lite äldre 3,6'an... Kanske kan vara lämpligt om man vill sätta dit större turbos på sikt...

Som tydligt märks är jag fortfarande i drömstadiet men jag har i alla fall börjat köpa på mig lite prylar!
Bilder känns just nu lite onödigt då det enda som gjorts med bilen i nuläget är att den har S2-front typ.. Den är allt lite rostig på ena framskärmen också... Men jag körde silvertejp på den så gick den igenom besiktningen utan rostanmärkning! Dock med några andra tvåor. Nån som har några lämpliga framljus att antingen låna ut eller sälja? Helst vill jag köpa dom.
Mycket text blev det men nu är i alla fall introduktionen gjord! Over 'n out!