Logotyp: Karlstad Racing
Bild: Karlstad Racing

Agranlund - BMW M535 Turbo

Vad händer med ditt fordon? Lägg upp bilder, nyheter och info m.m.

Moderator: RallyAnders

Re: Agranlund - BMW M535 Turbo 566whp isbil!!!=)

Inläggav Blomgren tor 09 feb 2012, 23:53

Kommer och kollar! Längesen man hörde en redig bmw sjunga ut 8)
BMW E30 och E36
Blomgren
Streetracer

Användarvisningsbild
Medlemskylt

Inläggav Agranlund fre 10 feb 2012, 08:07

Blomgren skrev:Kommer och kollar! Längesen man hörde en redig bmw sjunga ut 8)

Tycker jadu ska göra! :D ska blå så jäkla roligt att få köra lite riktig bil!!!! :mrgreen:
Agranlund
Rödljusracer

MedlemskyltInfr Race

Inläggav Daniel fre 10 feb 2012, 11:49

:bs: Ser bra ut
Daniel
Serveradmin

Användarvisningsbild
MedlemskyltInfr Race

Inläggav Basn mån 13 feb 2012, 08:23

Grymt fin bil, bra ljud... kände mig lite jagad när du låg bakom på isen dock.... (röda evon)
Mitsubishi Evolution VIII US-Spec -03
Basn
Rödljusracer

Användarvisningsbild
Medlemskylt

Inläggav Agranlund mån 13 feb 2012, 19:01

Basn skrev:Grymt fin bil, bra ljud... kände mig lite jagad när du låg bakom på isen dock.... (röda evon)

Tack du! haha ja du gjorde det=) man blir ju gärna lite stressad när det kommer upp någon i baken! hade ju Cruse med sin voc i röven en par gånger där på isen! å man blir ju rätt så stressad :D riktigt fin bil du har oxå! lagom isbil :D
Agranlund
Rödljusracer

MedlemskyltInfr Race

Re: Agranlund - BMW M535 Turbo 566whp - 720wnm FILM!!!

Inläggav tom t5 mån 13 feb 2012, 22:40

Agranlund skrev:en lite uppdate då!!

Har skott bilen med isdäck nu!! så de lär provas till helgen! ska bli spännande!! haha :D
I måndags så plockades inuget av för rikt planing, fälgar slipades å lämnades iväg! nu sitter det pirelli isdäck på dom, insuget kommer imöra så det blir att hänga dit det imöra kväll! bilen har blivit hög oxå!! som ett hus typ!! haha

Det var riktigt nice, att se och höra den på isen.
Audi S6 V8 4.2
Ford Galaxie Cab -63
Volvo V70 2.5t AWD

http://www.garaget.org/zeona44
tom t5
Cruisare

Användarvisningsbild

Inläggav Agranlund sön 08 jul 2012, 21:21

Hallåå!! var ett tag sen man skrev här nu! tänkte uppdatera er lite vad ja sysslar med nu förtiden med bilen!

Jag tävlar då i en drifting serie som heter Swedish Powerdrift Series å efter 3 körda tävlingar så ligger jag på en tredje plats!! :bs: grymmt nöjd över det då det är svenska drifting eliten som ja har att göra med! :D

Lägger upp lite film så ni har lite att göra! :D

Agranlund
Rödljusracer

MedlemskyltInfr Race

Inläggav Blomgren sön 08 jul 2012, 21:26

nån bild från bruze

Bild

Bild
BMW E30 och E36
Blomgren
Streetracer

Användarvisningsbild
Medlemskylt

Inläggav Agranlund sön 08 jul 2012, 21:42

Tack blomgren!! var lite lat ja! haha!!

Å självklart är det ju då Bruze som är med mig å fotar å filmar!! :D
Agranlund
Rödljusracer

MedlemskyltInfr Race

Inläggav Basn mån 09 jul 2012, 06:20

Agranlund skrev:Hallåå!! var ett tag sen man skrev här nu! tänkte uppdatera er lite vad ja sysslar med nu förtiden med bilen!

Jag tävlar då i en drifting serie som heter Swedish Powerdrift Series å efter 3 körda tävlingar så ligger jag på en tredje plats!! :bs: grymmt nöjd över det då det är svenska drifting eliten som ja har att göra med! :D

Lägger upp lite film så ni har lite att göra! :D

http://vimeo.com/45392960

http://vimeo.com/45013219

Fan va grymt!
Är det nån tävling hyffsat nära som man kan åka och kika på? :)
Mitsubishi Evolution VIII US-Spec -03
Basn
Rödljusracer

Användarvisningsbild
Medlemskylt

Inläggav flurka ons 28 nov 2012, 09:50

Jag vet att det händer saker med denna bilen! Frågan är bara om Herr Granlund vill dela med sej av det? :)
//Lars Bengtsson
Saab 9-5 2,0t biopower - 08
Garaget.org/flurka
flurka
VanillaGorilla

Medlemskylt

Inläggav Agranlund sön 03 mar 2013, 00:36

Håller ju på att bygga om bilen så det är val dags för en liten uppdate kanske=) Matar på med en massa bilder å låter dem tala lite för sig själv :D Texterna till bilderna kan bli lite skumma då ja kopierat från en annan projekt tråd ja har men ni ser ju iaf vad ja gjort och gör med bilen=) sista bilderna är från dagens datum!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Å jisses va gött att ha V-band mot turbon å slippa trasiga packningar å packningar överhuvudtaget!! :D

Bild

Bild

Bild

Här ser ni hur ja har gjort plats för downpipen oxå:)

Bild

Bild

Senså var jag iväg till en kompis och fick låna en stressplatta då blocket ska iväg å borras och planas, sen ska även toppen få sig en omgång av fräsen så den blir slät å fin, även ventilerna ska blästras och slipas in! Mycket på en gång nu! Haha

Bild

Så nu är nästa steg att börja med insuget, ska bli kul! Måste bara få låna eller hyra en Alu tig någonstans så man kan svetsa lite!

En helt vanlig fredags kväll i garaget :) rivit isär toppen ikväll för på måndag slänger ja in den och blocket hos den lokala motor bearbetar nissen, var meningen att bara blocket skulle iväg först men orkade få till en deal med ett företag så ja fick lite spons där så då fick de göra iordning toppen med! :thumbup: men jäklar va äcklig toppen var! Men så fort ja får tillbaka prylarna så ska ja åka till mitt gamla jobb å låna deras tvätt maskin, vägrar montera ihop något sådant som detta!!
Kolla liksom va äckliga de är! :D

Bild

Bild

Å så en bild på ett tomt block.

Bild

Råkade komma över en trevlig liten knapp på jobbet oxå! För en sån måste man ju så klart ha!! 8-)

Bild

Å nu till en liten hemlis!!

Bild

Jo, har spenderat några timmar i garaget sista tiden kan man säga, förutom jul å nyårsdagarna då :angel: Har iaf fått färdigt grenröret helt med wg å allt där till, bara det var helt underbart skönt när de var färdigt!

Bild

Sen så har ja även fått dit en IC som kommer från J-Spec som är min huvudsponsor inför denna säsong och där ja även komma att köra i Teamet : Team J-Spec Drift Stars vilket könns riktigt nice!! :)

Bild

Sen har det kommit ett rätt trevligt paket från PPF och som även dom är med å sponsrar mig med diverse saker :) Ingen full spons då tyvärr. men allt gör sitt i det stora hela!!!

Bild

Sen tittade Manne förbi häromdagen då hade han gjort en kåpa till mig istället för org kåpan som är i plast, kommer bli mysig med lite färg på sig=)

Bild

jo vad kommer härnäst då!? jo bygga sig ett eget insug... kan nog vara något av det mest tidskrävande saken ja gjort till en bil någon gång!!.. hjälp säger ja bara! med det blir bra! :D

Bild

började med att tillverka egna insugstrattar, då en kompis hade gjort iordning ett pressverktyg till detta. Det var inte bara det.. de första gav med sig på mitten så de fastnade rätt gött på verktyget så vi fick byta till några andra rör med annat kvalite på så då gick det med då sbörjade de spricka istället med med tillsäkligt mycke värme så blev det bra!

Bild

Bild

Bild

Sätte även upp dom i svarven när de var färdig pressade å putsade lite på dom :D

Bild

Sena fick man ju börja kapa å passa in själva plenumet

Bild

Jusst ja!!! var till en av de lokala svets affärn å lyckades förhandla mig till en ac/dc svets oxå då den vi har i garaget inte tar alu.. Det var snällt! Joisab heter de, mycket trevliga killar som jobbar där! Sen har ja en annan histora om dom men den tar vi senare ;)

Bild

en liten gavel,, oxå ett evighets projekt då alla vet hur bra gamla skruvdragare är med typ kassa batterier!! :twisted: och sladd maskinen inte fick i sig hålsågen.. :)

Bild

Och så några runners!

Bild

upp punktat och ihop!

Bild

Bild

Sen då så skulle runners på plats, det var inte häller det lättaste, vi var 4 pers när vi skulle få ihop det! hahhaha :D

Bild

Sen kapa loss tratt gaveln å få den punktad på rören..

Bild

Göra hål för spridarna skulle det oxå göras! Borra å köra med dremeln.

Bild

Fick ta å göra ett test först så det funkade

Bild

Sen hänga dit en skrot rail å spridare för att häfta fast alla spridar hylsor då!

Bild

Förstärka lite så det inte häller blir som en ballong 8-)

Bild

Bild

Bild

En liten helhets bild,

Bild

Det som är kvar att göra på insuget nu är att helsvetsa några spridar hylsor och en böjj å plattan mot spjällhuset, MEN ja tänkte vara lite smart förut idag då vi hade kört slut på ena gastuben så ja slängde mig iväg till stan och bytte den vilket inte var några problem.. men sen när gastub nr 2 tog slut å vi skulle börja svetsa med den nya tuben så gick det inte att svetsa med den, för jag hade så klart fått fel gas och som alltid så hade de ju så klart stängt när ja fick se detta!!!! :evil: tur det är en dag imorgon oxå! 8-) Och mest tur är nog att jag har världens snällaste kompis som hjälper mig dag ut å dag in att svetsa aluminiumen då jag inte fixar det själv! kommer mer bilder på det när det börjar bli mer färdigt!! :thumbup:

Nu sitter ja här i garaget å bara myser. Svetsen skulle som jag skrev förut vara till baka kl 16 idag. När klockan var 15:45 lägger Simon ifrån sig svetshandtaget!! Var bara att slänga in den i bilen å dra mot joisab,, å så klart kommer det ett gods tåg som ska över vägen så där blev man ståendes på tok förlänge men det gick bra! 16:02 kom ja fram! Haha! Han på joisab funderade nog lite när han kände att munstycket fortfarande var ljummet när ja dök in med den!! :D
Så nu ska allt isär igen,, insuget ska planas, grenrör blästras och lindas med avgasbandage sen ska allt Alu pulverlackas med svart struktur 8-) tackar min käre vän Simon som hjälp mig med svetsningen!!:)
Jag är hel nöjd iaf!!:D

Bild

Bild

Dags för en ny uppdatering!! Är ganska dålig på att fota jusst nu, det är tyvärr så mycket annat som ska hinnas med så man glömmer bort det, men lite bilder har jag allt fått med!
Kan ju börja att PPF är med och sponsrar mig till denna säsong vilket jag är otroligt stolt och glad över att de är!

Fick de sista sakerna häromveckan som ja behövde för att kunna bygga färdigt motorn med dess tillhörigheter. så nu är motorn ihop så när som på ett oljetråg och en ventilkåpa men eftersom jag skickade bilen på en hellack hos Ilanda karosseri & lack i söndags så har man ju tid med sånt fin lir. Så när bilen kommer tillbaka från lack så åker motorn i bilen och den ska färdigställas så fort det bara går för sista helgen i mars så är det ju den årliga Elmia mässan som min bil kommer att synas på! Ska bli riktigt kul!! Kommer att stå i G-Partners montern så då vet ni va ni ska leta efter! :D

Matar på med lite bilder!

Mäta å se så att veven är rak, vilket den inte var med det var inga problem att rikta.

Bild

Mäta lite

Bild

Ballanserad å klar

Bild

Uppe i svarven för polerning

Bild

Nya VS gamla kolvar :D

Bild

Ihop plock

Bild

Åsså den där förbannade kolvrings kompressorn... :twisted:

Bild

Men tillslut så satt dom där dom skulle :D

Bild

Toppmontering med PPFs ventilfjäderkitt!! :twisted:

Bild

Cooperring & Arp

Bild

Motorn så gott som ihopmonterad

Bild

Å en bild på sista godispaketet ja fick! Bästa var nog mössan då den andra ja har började bli rätt lortig 8)

Bild

Sen har ja byggt om ena hjulhuset eftersom Erik Kihlgren som hade bilen före mig hade en härrejösses turbo brevid 3,8:an så det gick ju inte att svänga typ! haha

Bild

E28 kärlek <3

Bild

Hos Ilanda karosseri & Lack

Bild

Och sissta bilden som den står idag hos lackaren, han skulle ha ca 2 veckor för att lacka å rikta iordning alla skavanker som man lyckats skrapa ihop under sommaren! hehe

Bild

Såfort ja fått tillbaka den så kommer det att gå i full fart igen!

Bild

Var å hälsade på lackarn idag! :) någon bil fick ja inte under helgen men till veckan så!

Bild

har ju iaf 2 stycken lika hörn på bilen nu, det hade ja inte förut efter att den fick smaka på en så kallad run the wall!! ;)

Bild

Skulle montera dit en skvalp plåt i fredags,, kan ju säga att den skulle skruvas dit innan gördeln limmades å skruvades fast,, men efter mycket om och men så fick ja dit den å trångt som f*n var det!!

Bild

Sen så kommer olje returen från toppen ner på ena sidan, det gjorde att muttern var för stor så den fick modifieras lite :D

Bild

Idag lördag så har ja lindat grenröret.

Bild

Bild

Skruade även dit min dummy turbo å börjat göra slang till oljetryck & retur, men kom på att ja inte ätit något på hela dagen så fick släppa verktygen å fara hem å äta lite. man måste ju tydligen göra sånt oxå! :twisted:

Bild

Bild

Blir att göra färdigt imorgon, sen är det bara att vänta på att bilen ska komma hem från lacken så ja kan hinka i motorn! ska bli så jäkla gött!! :D
Agranlund
Rödljusracer

MedlemskyltInfr Race

Inläggav ''FredrocK'' sön 03 mar 2013, 08:56

Satan!! Ingen klen uppdatering detta! :) Gött!!
Ser ut att bli sjukt bra detta! Inte bet du inte! :wink: hehe.
Riktigt snyggt jobbat! Ska bli kul att se den på Elmia sen! :) Kör hårt i vanlig ordning! :)
C70/740/740/200sx/180sx/Cmax/V70II
Bild
BildBild
''FredrocK''
Vansinnig

Användarvisningsbild
Medlemskylt

Inläggav Agranlund sön 03 mar 2013, 20:23

''FredrocK'' skrev:Satan!! Ingen klen uppdatering detta! :) Gött!!
Ser ut att bli sjukt bra detta! Inte bet du inte! :wink: hehe.
Riktigt snyggt jobbat! Ska bli kul att se den på Elmia sen! :) Kör hårt i vanlig ordning! :)

Heheh nej det var nog den rejälaste ja gjort nånsin :wink:
Tack så mycket!!=)

Nu är iaf motorn fördig för att lyftas i bilen när ja får tillbaka den från Ilanda karosseri :D

Bild
Agranlund
Rödljusracer

MedlemskyltInfr Race

Inläggav axza sön 03 mar 2013, 22:01

Får vi ett smakprov på hur den kommer låta? i ord givetvis.. :bocka:
axza
Vansinnig

Återgå till Projekt