Logotyp: Karlstad Racing
Bild: Karlstad Racing

Manne - Volvo 242 -75 Rôsthôlken

Vad händer med ditt fordon? Lägg upp bilder, nyheter och info m.m.

Moderator: RallyAnders

Re: Manne - Volvo 242 -75 Rôsthôlken

Inläggav flurka ons 28 nov 2012, 09:48

Vad sker nu då Manne? Är bil "klar" eller ska du förbättra den ytterligare? :)
//Lars Bengtsson
Saab 9-5 2,0t biopower - 08
Garaget.org/flurka
flurka
VanillaGorilla

Medlemskylt
 

Re: Manne - Volvo 242 -75 Rôsthôlken

Inläggav manne tor 29 nov 2012, 16:05

Man blir aldrig klar :P

Bild
Cutting springs isn't just for fun.. it's an addiction.
manne
Vansinnig

Användarvisningsbild
Medlemskylt
 

Re: Manne - Volvo 242 -75 Rôsthôlken

Inläggav Daniel tor 29 nov 2012, 16:27

Nu börjar det bli intressant. :D
Daniel
Serveradmin

Användarvisningsbild
MedlemskyltInfr Race
 

Re: Sv: Manne - Volvo 242 -75 Rôsthôlken

Inläggav flurka tor 29 nov 2012, 16:43

Har alltid varit intressant med BMW sexor :wink:
Du vill ha mer mos i volvon? :)
//Lars Bengtsson
Saab 9-5 2,0t biopower - 08
Garaget.org/flurka
flurka
VanillaGorilla

Medlemskylt
 

Re: Manne - Volvo 242 -75 Rôsthôlken

Inläggav Grävling tor 29 nov 2012, 18:52

står den på hjul nu manne eller var det en fotochoppad(stavning) bild på bilen????
_________________
livet börjar efter 30.
Kör: Volvo V70 D5 2007
Riddare av det kantiga sjuhundrafyrtio bordet
Grävling
Volvo mannen

Användarvisningsbild
 

Re: Manne - Volvo 242 -75 Rôsthôlken

Inläggav manne tor 29 nov 2012, 20:26

Daniel skrev:Nu börjar det bli intressant. :D


:D ja turbo är kul! Blir oöppnat, så kommer kanske bli runt 350-400hk

flurka skrev:Har alltid varit intressant med BMW 6:or :wink:
Du vill ha mer mos i volvon? :)


Ja de är väl tydligt de :p turbo har varit tanken från första början :)
Fixade ju oljeretur i bröstkåpan redan innan ja lyfte i motorn ;)

Grävling skrev:står den på hjul nu manne eller var det en fotochoppad(stavning) bild på bilen????


Ne den är inte photoshoppad, bilden är tagen i Mantorp. Å dit tog han sig för egen maskin!
Cutting springs isn't just for fun.. it's an addiction.
manne
Vansinnig

Användarvisningsbild
Medlemskylt
 

Re: Manne - Volvo 242 -75 Rôsthôlken

Inläggav nasse tor 29 nov 2012, 20:46

lägg upp lite bilder

från nasse :wink:
sponsor min Nasse produktions[
http://www.garaget.org/_magnus_87[
]Folkrace team suggan racing[
nasse
Styrelsen KDR

Användarvisningsbild
MedlemskyltStyrelsen
 

Re: Manne - Volvo 242 -75 Rôsthôlken

Inläggav EsarR lör 01 dec 2012, 19:19

Sedärja en liten snurra som hittat hem :bs:
EsarR
Ordförande KDR

Användarvisningsbild
MedlemskyltStyrelsen
 

Re: Manne - Volvo 242 -75 Rôsthôlken

Inläggav Gottfrid tis 11 dec 2012, 12:40

Vad var det ja sa, satan så driftig du är :)
"Gottfrid" Volvo 240 GLT M50 -89
"StorTysken" BMW 540M/6 -95
"Lilltysken" Audi A4 Avant 1,8Tsq -99
Gottfrid
Vansinnig

Användarvisningsbild
 

Re: Manne - Volvo 242 -75 Rôsthôlken

Inläggav 4rviid sön 23 dec 2012, 11:11

Inte för att vara dryg eller så men turbokonv. BMW 6:or finns i överflöd.. Hade vart cleant att ha den som sugis, men jag förstår konceptet mycket vill ha mer :wink:
Mvh John
YOLO = You Only Live Online!
4rviid
Cruisare

Användarvisningsbild
 

Re: Manne - Volvo 242 -75 Rôsthôlken

Inläggav manne sön 22 dec 2013, 09:56

4rviid skrev:Inte för att vara dryg eller så men turbokonv. BMW 6:or finns i överflöd.. Hade vart cleant att ha den som sugis, men jag förstår konceptet mycket vill ha mer :wink:


Å de finns inte sug 6or i överflöd? Köper inte riktigt argument här ;)

Här ska ni få massa bilder att götta er i! Har ju hänt en hel del då :)

Texten kan vara konstig eftersom jag har kopierat från tråden på Oijoij, så tidangivelserna stämmer inte nåt :)

Polera kompressorhus!
Bild

grenrör å downpipe klart :)
Bild

gjort oljereturrör, pappersrullehållarn fick sätta livet till ;)
Bild

sen har ja kapat upp mina fjäderbenstorn :)
Bild

de va dags att montera mina plattor som ja köpte för nåt år sen :)
Bild

motorn ur! (ja huven ska lackas på insidan också ;)
Bild

Ja tog å klöv ett rör å kapade till småbitar.
Bild

Dom bitarna svetsade ja sedan fast på utsidan innerskärmarna. I dessa ska ja fästa upp elen till lyktorna :) satte 8st i varje skärm, de ska väl duga å hänga några kablar i med buntband tycker man :)
Bild

Rensat upp i motorrummet å fått till ett nytt fjäderbensstag då de gamla inte lirade med mina topplagringar. Även svetsat igen div hål och slipat.
Bild

Såhär såg de iaf ut när ja fått på några lager slipgrund.
Bild

Nu har det ramlat in lite delar!
Filter, silikonslang, rostfria böjar, 044 med tillbehör.
Fick Vemssprutet redan idag! Sjukt gött :D

Bild
Har konstaterat att filtret blir för stort för att få plats innanför grillen.. om ja ska använda mig av de så måste ja dra ner de så de hamnar under kofångaren, å de är frågan om man vill ha luftfiltret så nära marken :/

Såhär blir dumpen :)
Bild

Va å köpte en säck glaskulor idag, så har provblästrat lite, ser ut att kunna bli fint :)
Bild

När ja plockade bort remmen så provsnurrade ja allt, å löprullen, spännrullen, vattenpumpen OCH generatorn är slut :(
pump har ja ju redan en ny.
Men generatorn lämnade ja in till en polare som renoverar så de blir nya lager, å när den väl är isär ska ja blästra å snygga till den också innan den åker ihop :)

lackat :D
Bild

Har klarlackat lite glasblästrade delar :)

Bild

Flänsarna på grenröret är planade, och idag slipade ja in rören mot flänsen så de inte är några kanter.
Bild

Sen började ja linda in de med avgasbandage..
Näe, de va inte rätt färg :p
Ja testade med ett spännband först för att se ungerfär hur långa remsor ja skulle klippa till :)
Bild

Så blev de tillslut, gick åt nästan 30m, blev bara några småbitar över.
Bild

Även avgashuset är planat, eftersom ja fått wastegateutblåset igensvetsat.
De blästrade ja idag, å smetade in med ugnssvärta.
Sånt man har till gammla gjutjärns kaminer, de ska tydligen funka på avgashus också. Återstår att se :)
Bild

Nu är generatorn nyrenoverad!
Skulle ju blästra å klarlacka själv, men de hade polarn redan gjort tydligen :)
Bild


Idag fick ja mitt nya filter också, ser betydligt lättare ut att få på plats med bakom grillen iaf 50mm mindre i diameter i basen ska nog göra sitt :)
Bild

Har även fått en startmotor som är kompis med svänghjulet, dock den stora, hoppas inte de är för bökigt å få den på plats. På en m52b28 va de inga bekymmer å få dit en sån, så hoppas inte de ska bli de nu.

Sen har ja lagt några timmar på en detalj som ska pryda motorn, men ja är inte riktigt nöjd än, har tänkt om å ska testa en annan sak istället. Ni får se bilder när ja är nöjd :)

Började å svetsa igen en bunt hål i torpedplåten, men de vart skit.. har ju varit å svetsat o den tidigare.
Bild

Så ja tog å klippte till en i alu istället, bockade den bara på bordskanten, så ja ska bocka om den på jobbet imörn.
Bild


Å så fick ja en elfläkt av en polare :)
från en v70N, den ska nog orka flåsa på :)
Bild

Gjort en tändspolekåpa i plåt istället för plast!
Bild

Har förlängt alla kablar till belysningen så de kan gå i hjulhusen istället. Har även lyckats rensa undan en hel del som inte används :)

Å grenröret är numera på plats, de va inte roligt å skruva dit, då hälften av muttrarna fick ja slipa av flänsen för att de skulle gå fritt.

Två av muttrarna nådde ja inte ens in med näbbtång, så fick helt enkelt tejpa dom på en blocknyckel å försöka få den å ta gäng :p
Bild

Där nere sitter dom som ja svor mest över!
Bild

Nu har ja även börjat koppla in sprutet, de blir mkt funderande :p
Bild

Såfort kabelhärvan blir klar så har ja tänkt å dunka på koppling å låda å lyfta i paketet!

Har varit i garaget hela helgen å grejat, har fått en hel del gjort faktiskt :) Har tyvärr dåligt med detaljbilder nu men ska fixa de under veckan.
Men de som ja har bild på nu kommer här!

Härvan på motorn redo för att kopplas ihop med boxen å säkringarna.
Bild

Ska ju som ja nämnt tidigare köra med m20 svänghjul å 618 tryckplatta.
Som synes på bilden skiljer de ca 11mm i höjd på dem, alltså når inte stången i slavcylindern ut tillräckligt för att kunna trampa ur.
Så svetsade på klackar på kopplingsgaffeln för att få ut urtrampningslagret. De kom tyvärr inte med på bild.
Bild


Borrat i nipplar till dump, sprutet och den tredje som syns rakt in i insuget är till wastegaten.
Bild

Å idag fick ja i motorn äntligen!
Va bara tvungen å hänga dit intercoolern å tryckrören bara för att kolla å få njuta lite :D
Bild

Sickade till vecken på spridarkåpan på jobbet.
Bild

tändspolekåpan typ klar
Bild

Har punktat ihop böjarna mellan filter å turbo, lagom tight mot intercoolern :)
Bild

De nya filtret får plats som de va tänkt!
Kommer dock få bygga om staget som håller huvlåset på plats, men de fixar ja med lite svets å vinkelharry!
Bild

Sen har polarn pulverlackat lite delar åt mig, han övertalade mig å köra struktur, å de ångrar ja inte :)
Bild

Fick tips om å limma anslutningen mot insuget till tomgångsmotorn också, eftersom de gärna hoppar ur när de får smaka laddtryck. Så de har ja gjort idag.

Fått lite svetsat!
Bild

Byggt ihop passbit mellan downpipe å befintligt avgasystem.
Bild

Så vart de på plats, gjorde även ett fäste å skruvade i lådan.
Bild

Slipade in wg-ventilen
Bild

Å så gjorde ja en bricka i överkant av fjädern. Gängade för m8 i locket så ja kan spänna ihop fjädern med en bult å justera laddtryck :)
Bild


Oljetillförseln till turbon löste ja såhär.
Flyttade oljetrycksgivaren till sidan en bit ner, å satte slangen till turbon där istället.
Drog slangen under motorn.
Bild

I andra änden av slangen blev de en klämringskoppling, blev hydralrör sista biten.
Gillade inte tanken på å dra en slang såpass nära grenrör å avgashus.
Anslutningen mot turbon fick bli en banjo som svetsades på röret. Att ja valde banjo istället för klämringskoppling där också var av utrymmesskäl, hade nog blivit väldigt nära huven annars.

Bild

Sen har ja polerat topplagringsplattorna!
Bild

Och Downpipen.
Bild

Bockat lite plåt på jobbet.
plåt över kylaren och fläktkåpa :)
Bild


Fläktkåpan iordning.
Lite färg på den bara så :)
Bild


Så blev de på plats.
Bild


Har dragit fram elen till lyktorna nu så ja kan hänga på skärmarna.
Bild

Fick hjälp av Wikström å svarva till lite detaljer så ja fick ihop mina topplagringar också.
Med camber gör de sjuk skillnad!
Fick lägga en 5mm spacer för att fälgen skulle ligga vettigt, har ändå massa kvar å justera på :p

Sen hade ja turen att få stå med i Oijoijs moter på Elmia igen!
Bilen var inte körbar vid detta tillfälle, men utseendemässigt var de mesta klart.
Här är bilder strax efter polaren på Mr Cap polerat å tvättat allt!

Bild

Bild


Efter Elmia var de dags att fixa de sista!

Kapat lite hål! De är laddtryck, oljetryck och lcddisplay till Vemset :)
Bild

Limmat en vinkel för att lcddisplayen ska ha nåt att vila emot, packning på plats också :)
Bild

Displayen blev fastsatt med buntband.
Bild

Så vart de på plats. Blev lite mörk bild, men ni kanske får en uppfattning av hur de blir :)
Bild

Detta ska bli den nya mittkonsollen.
De svarta stagen är till orginalpanelen. Å stämmer som synes dåligt med den nya.
Så de ska svetsas om litegrann :)
Bild

Idag har ja pysslat lite med mittkonsollen.
Såhär såg de ut när ja for från garaget idag.

Bild

På passagerarsidan är sidopanelen löstagbar för att kunna komma åt vemset, säkringar å reläer :)
Att de blev på den sidan är för att slippa bråka med ratten å pedalerna när man ska in å rota där :)

Bild

Under helgen har ja kopplat de sista till relän å säkringarna.
Å så har ja kopplat in datorn å börjat lite smått med å kalibrera givarna.
Men satan va inställningar å skit de är, å man fattar ju ens ens hälften av hälften!
Men efter att ha suttit med programmet ett antal timmar så börjar ja fatta mer å mer.
Tänkte ja skulle provstartat igår, men testade å köra soppapumpen först, givetvis så läckte spridarna som ett såll mot fuelrailen. testade å byta o-ringarna men problemet kvarstår. Då blev ja ledsen i ögat å åkte hem. Får ta nya tag imörn!

Bild

En bild på mätarna som nu är inkopplade.
Ni har sett dom förut, men nu har även de två vänstra fått ström.
Men har inte fått oljetrycksgivaren på plats än. Vet inte riktigt vart ja ska sätta den, givarn är så groteskt stor!
Bild


En bild på hur elen till sprutet ser ut, tänkte ju att de skulle bli snyggt å prydligt men är fan kabel kors å tvärs.
Bild


Å en bild på hur bilen står nu
Bild

Kvar att fixa inför gatmappning är ett oljeläckage på röret till turbon. Är en liten liten por som orkar släppa igenom en hel droppe :/ Får plocka bort å lägga i lite svets.
Ska byta ut några slangklämmor också som blev felbeställda. Köpte den klena varianten som inte går å dra åt ett skit innan de hoppar över.
De är säkert mer småskit med de va de ja kom på nu :)

Idag fick ja hjälp med lite grundmappning, så nu är de körbart iaf. Wgfjädern är en 0.6 bars fjäder, och den laddar ca 0.9 med den. utan att ha ställt på nåt, så de får bli där i krokarna :)

Tyvärr va de blött på vägen idag så fick ju inte känna på riktigt hur den går. Men har ju iaf fått hört den på varvstopp :D

De finns lite pyssel att ta tag i, tex måste ja fixa kraftigare säkringshållare och relä till elfläkten som kräver hela 60A i startström!

Sen hade ju kvar en av dom värdelösa slangklämmorna, så ett tryckrör sköt isär.

Tomgångsmotorn har ingen ström fram av nån anledning. Så nu sitter de en svetstång på slangen som är justerad för rätt tomgång ;)

Mappningsbiten är löst till 99%
Han rekommenderade mig att köra E85 och ja ska väl inte vara den som säger emot.
Ska även dra fram kabel till en magnetventil till laddrycksstyrning, för de tyckte han också ja skulle ha :)

De finns alltså lite att plocka med, men de känns riktigt bra att de är på rätt väg nu :D

En bild från när vi varit ute å kört som sugmotor, och gjorde ett stopp i garaget för att få dit fjädern till wgn för å köra på lite ladd :)
Bild


Idag var de dags för premiärturen efter grovmappningen! Den bar av till gröndal för fotografering med Speedhunters.

Har varit mkt å göra under veckan. Man tror ju att de inte ska ta så lång tid men de är precis vad de gör!

Inatt sov ja 3.5 timme innan de va dags att kliva upp å ge sig av mot gröndal.
Resan dit gick kanon, förutom två dyngsmällar på framvagnsbalken. Men oljelampan tändes inte så då är de ju lungt :D
Dock spikade de satan när ja skulle om en lastbil på fyran i en uppförabacke. så de blev att köra lungt fortsättningsvis.

Men under fotograferingen började saker på å spåra ur, när vi skulle fota rullande bilder så drog tempen iväg upp å närmade sig 100grader, så ja stack ut på motorvägen å skulle kyla, men tempen bara rusade.
Så ja blev stånas en bit bort med sprucken kylare, å glykol i motorrummet.
Väl tillbaka började jakten på en kylare, så ringde Pelle å Vigge å hörde ifall nån av dom kände nån som kunde ha en. Å Vigge ringde snart tillbaka med ett nummer till en som hade.
Fick kylaren levererad till gröndal å bytte den, men de va ingen cirkulation när vi startade upp. Så bort med pumpen, å den hade ju gått totalt i spillror.
En helt ny pump var de, bra skit! Höll 20 mil.

en bild på eländet.

Bild


Men ja hade tur än engång, han som hade kylarn kunde skaka fram en ny pump!

Med dom ny prylarna på plats bar de av till Mantorp, tempen låg stadigt mellan 83-86grader så nu funkar de igen!

Nu sitter ja i speedhunters tält å väntar på granlund å robban å gänget som fick åka tillbaka hem å byta bil, men de är en annan historia :p


En bild på bilen som får gotta sig inne inatt :)
Notera bilarna utanför tältet, Fredrik Aasbos och Mad Mikes :D

Bild


Såhär ser speedhuntershörnan ut :)

Bild


Bild

Här står Madmike å funderar på å skaffa ny driftingbil, men är lite bekymrad över hur han ska få dit sina 265or på en 240 ;)

Bild

Nu när ja kört ca 40 mil har den satt sig en aning :)
Rod på speedhunters undrade om ja körde runt såhär eller om ja bara sänkt den speciellt för tillfälllets skull. Så håller ju bara folk med luft på ;)

Bild

Igår (fredag) drog ja ut en sväng å fick bilen fotad åt tuning.fi som ska göra ett reportage i sin tidning, riktigt kul!
Bild


Som ni kanske ser på bilderna sitter de en stor speedhunters dekal i framrutan, den önskade de ha i överkant av framrutan. men den platsen är ju upptagen, å ja kan ju inte svika familjen :) så den fick hamna i nederkant. Den är dock bara tillfällig för helgen, lär ju försöka hålla en låg profil å inte dra till mig snutens uppmärksamhet i onödan :)
Och igårkväll va vi ute å mappade bilen.
De blev M/T Racing som stog för den biten.
Fick spons på de, och helt emot mina principer då kommer de hamna en dekal på bilen. Dock enbart i motorrummet. Ja har inte råd med allt, så är de bara.
Så nu fick de bli såhär.

Hursomhelst va vi ute å drog på e4an natt till lördag.
De va sjukt kul å få känna hur bilen gick bättre å bättre.
Denna gången va vägen torr, å när ja fick hjälp av granlunds polare med grovmappningen va de ju blött å ja hade ett ladd på 0.9 bar.
På torrt när motorn fick jobba fullt ut blev de 1.2bar med 0.6fjädern :p
Ojdå, tyckte jag, å frågade om ja inte skulle ta å kapa wg fjädern lite för å få ner de, fick ja till svar, -vadå, tycker du inte att de är bra nu då?
Så nu fick de bli så!
Han hade mappat en bil med samma koncept, men på 1.3bar å hade 438 på hjulen.
Och så pratade ja med en från pbz som hade kört 0.95 å fått 380 på hjulen. Så nånstans där emellan bör de va om allt är i sin ordning :)
Ja har fullt ladd vid ca 4000 :)

Å en rolig sak till, kammade hem förstapriset i Volvoklassen, vilket va riktigt kul! :D
Ett stort tack till framförallt Robban å Granlund som hjälp mig med sånt som en annan inte behärskar :)


Idag hade ja besök av Gunnar från Bilsport :)

Bild

Påväg till Rudskogen.
Bild

Bild

Bild

De va alltid sjukt mkt folk runt Speedhunters montern :)
Bild

Å en bild på campet. Ja å Karley söv bak i 945an, plockar man ur baksätena å fäller ryggstöden å kastar in en madrass så ligger man som en prins! Tom jag som är lång kan ligga raklång :)
Bild

De va en sjukt kul helg :)
Träffat jävligt många vänner, tjötat skit å druckit massa öl. Å i en miljö som på gatebil, speciellt med de bra vädret vi hade, så kan de inte slå fel!
Tack alla goa vänner för helgen!

Vann även första pris, hörde inte va speakern sa, men de står iaf 1pl Svensk på pokalen, tror de va i klassen för svenska bilmärken :) De va iaf riktigt roligt :)

Å bilen går skitfint, har inte haft några fortsatta problem med vattentempen efter bytet av pump å kylare. De varmaste ja såg att den va var 85grader.
Inte ens i kön till insläppet gick den upp i mer än 83grader :)
Så ska ni köpa en riktig elfläkt, köp en från en v70, å gör en seriös suglåda så den suger luften från hela kylaren å inte bara där fläkten sitter!

Har ju som ni kanske läst eller hört ingen diffbroms i bilen, utan de enhjular mest.. å hur kul är de då?
Nä, de är inte kul alls.
Svetsa va inget alternativ, för de går för mkt drivaxlar.
Å aussie locker har ja testat, å de va ingen höjdare. visst den diffar när man vill att den ska de, men den är lite dryg till vanlig körning.

Ville ha en Torsendiff, men de va lite mkt pengar i nuläget.
Men hade lite flyt, för Tony som är ena halvan av M/T racing hade en begagnad diff liggande.
En detroit true trac, som tydligen ska funka som en torsen. Så den köpte ja igår :)

Bild

De va inte de enda ja köpte igår :)
Rs- fälgarna är ju inget ja vill testa fullt rattutslag på mer än när man kör försiktigt.
Så tänkte ju köra med nå 16" istället som inte är så breda.
Å snubblade över en uppsättning billiga Mim Juventus. De är 16x8" runtom med et 10
Är 5x120 på dem så får köra med konverteringsspacers. men de har ja både 20 och 30mm så de ska nog gå att hitta nåt som passar :)

Bild

De va blästrade när ja köpte dem, vilket inte är nån nackdel :) Skulle lätt kunna tänka mig å köra dem i nån liknande grå färg :)

Bild


De kommer inte bli nån fitment att prata på, dessa är endast för praktiskt bruk! Bus å banhjul, kort och gott :)
Bild

Hastighetsmätarkrans vare ja!
Klippte till å rundade en remsa på jobbet.
Tight å fin passform!
Bild

Ritade ut tänderna.
Eftersom denna är större i diameter så passade den utanpå orginalet, så de va inte så svårt å märka ut vart tänderna skulle vara.
Bild

Borrade hål i hörnen å kapade in till dom med vinkelharry.
Bild

När kapningen av tänderna va klar så filade ja bort graderna å tog ner kransen på höjden.
Bild

Här har ja punkat fast den i diffen :)
Bild

Men nu kommer nästa "problem".
Kransen är större än orginal som sagt, vilket gör att givarn hamnar fel. Den sitter med nån bajonett-fattning så de är nog ingen lek att schimsa ut den.
Tänkte ja skulle klara mig med att lägga tre packningar under kåpan. men de tar ändå i givaren. Packningarna ger ju med sig när man drar till. Så får nog ställa mig å kapa till en distansplåt i samma utförande som packningen, å lägga en packning på varje sida.

Aldrig får nåt va enkelt :/

Sågade ut en "spacer" i 3mm alu.
Bild

Blev en packning på var sida om den :)
Satte dit den förut å törrkörde på pallbockar å de verkar funka! Funka upp till 140 iaf, mer gasade ja inte :)
Nu ska bromsar å hjul tillbaka :)

nuu har ja satt ihop de sista å testat!

Hastighetsmätaren funkar!
Diffen också :)

Bild

Har några bilder från First i Borås som va den 14 september :)

Höök kom på fredagskvällen, å så mötte vi upp Gillberg å Haggärde i åmål tiidigt som busen på lördagsmöran. Här fick vi vänta på Haggärde som skulle in å skita, haha!

Bild


De va minst sagt dimmigt på vägen ner. Vi sa att vi skulle stanna på nån mack längs vägen å få oss lite frukost. Men de va svårt å se vart mackarna va genom dimman, vet inte hur många mackar vi missade pga av de :)

Bild


Här är vi iaf framme i Borås, med tvättade bilar, tanken fylld med sprit å en körv i magen var vi redo att ge oss ut till träffområdet.

Bild

De va en riktigt trevlig träff, klockren miljö, café med god räkmacka, många grymma bilar, och framförallt många av vännerna samlade!

Hade lyckan att bli framröstad till peoples choice! Kändes riktigt jävla kul! Tack alla som röstade på min bil! :D

Bild

Hemresan gick fint den med!
Men märkte när ja kom hem att elfläkten hade säckat ihop, tur att trafiken rullade på utan stopp på hemvägen så den fick kylning ändå :)

Nu tror ja att ja ska ställa ner för iår, har inga direkta planer i vinter. Ska väl fixa med massa småskit som aldrig blivit gjort. Och kolla lite mer vad exakt som behövs för att regga med turbo.

Vinterns garagetimmar får gå till raggarbilen jag har stående! Den har fått stå å skämmas i de lortigaste hörnet i heeela garaget. Nu ska den fram!


Å nedan sammanfattar ja lite bilder som vänner har tagit och även repotage om bilen som hamnat på nätet!

Tyska Felgenoutlet utser 20 bilar i världen varje år som får pris för bästa fälg och däckkombination!
Ja trodde inte att de va sant förens jag fick hem priset! Fick de i December 2012!

http://www.youtube.com/watch?v=-w_HJF0ZkXo

Bild


Feature på Speedhunters!

Bild

Hela repotaget
http://www.speedhunters.com/2013/06/a-l ... red-volvo/



Polaren Fotade lite garagebilder dagen efter Midsommar.

Bild

Länk till alla bilder
http://www.oijoij-society.com/viewtopic.php?f=3&t=32958



Jens på Oijoij gjorde ett repotage om mig och bilen.

Bild

Repotaget i sin helhet.
http://www.oijoij-society.com/viewtopic.php?f=3&t=33765


Och så hamnade bilen I Bilsport också!

http://www.bilsport.se/artikel/artgron- ... turbosexa/


Sist men inte minst har vi en filmsnutt också!

http://vimeo.com/69520394
Cutting springs isn't just for fun.. it's an addiction.
manne
Vansinnig

Användarvisningsbild
Medlemskylt
 

Re: Manne - Volvo 242 -75 Rôsthôlken

Inläggav Wille sön 22 dec 2013, 19:52

Mycket imponerande :D
Wille
Streetracer

Användarvisningsbild
 

Re: Manne - Volvo 242 -75 Rôsthôlken

Inläggav Henk mån 23 dec 2013, 12:34

Imponerade, mycket imponerade!

Riktigt snygg är den också :bs:
// Henrik

Garaget
Henk
Tokig

Medlemskylt
 

Re: Manne - Volvo 242 -75 Rôsthôlken

Inläggav flurka mån 23 dec 2013, 15:06

Varför turbo? Varför inte?! :wink:

Riktigt kul läsning, asgrym bil Manne :)

Hur går det med reggning med turbo?
//Lars Bengtsson
Saab 9-5 2,0t biopower - 08
Garaget.org/flurka
flurka
VanillaGorilla

Medlemskylt
 


Återgå till Projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: och 3 gäster

cron