Hallåj!
Här kommer årets update

Var väl ett år sen sist jag skrev nåt i min projekttråd
Sammanfattning sen förra årets bromsning.. Jag skulle ut känna på moset i maskin tänkte jag.. Ladda på så fint så...oj 2,5bar

Det tyckte inte topplocksbultarna om och motorn lyfte mössan och trycksatte kylsystemet mer än normalt
ARP bult köptes omgående och toppen åkte av.
Toppen lämnade jag iväg till Bandit som omedelbart dömde ut alla ventiler och styrningar. "Jäkla audi å vw!" sa Bandit. "Ventiltätningera är ju trängre än oskulder på dom! Det blir ju skit av ventilskaft å styrningar då"
Bara ringa å tjata till mig nya ventiler å styrningar billigt av LG
Toppen fick sig en mildare portning och nya ventiler/styrningar samt inga tätningar på avgas.. Det funkar ju volvo utan tätning på avgas så det lär ju funka på audi med resonerade jag
Av någon anledning som jag forfarande inte riktigt fattat så gjorde jag ett märkligt beslut att byta block till ett nyare s2 block (ABY block). Jag har efteråt räknat ut att det var nog troligen suget efter dom smidda kolvarna som gjorde att det blev som det blev..
Lite allmänn uppsnyggning gjordes med samt att jag trollade bort den avskyvärda bromsbomben och ersatte med hederlig vacuumservo. Även nytt sugrör hittade ner under huven
Hur som helst vart det så här behagligt under huven i våras

Nu är jag kanske inte den elakaste chauffören som finns men ändå är det märkligt att bilen har funkat helt utan större problem eller ras under året! Det enda som irriterat mig är att det varit för mycket vevhustryck.. S2 blocket jag satte i var tyvärr sämre än jag hoppats på.
Nu är dock ett mycket roligare block inhandlat

Det tränade ögat ser ju direkt att det är dieselblock. Nu kommer volymen växa till sig

Sist en liten helbild på tysken

Nu hoppas jag få det lite lugnare med jobb under vintern så jag kan ägna mer tid i garaget och göra klart den "nya" 2,5L motorn. Ska uppdatera lite oftare nu! Jag lovar!
Ha de
/Blomberg