Logotyp: Karlstad Racing
Bild: Karlstad Racing

PRYL - Mazda B2000 (säljs i delar)

Vad händer med ditt fordon? Lägg upp bilder, nyheter och info m.m.

Moderatorer: Karlie, RallyAnders, EsarR

Inläggav Grävling tis 13 feb 2007, 16:43

:D :D

fuling där. det vore grymt det per.
Riddare av det kantiga sjuhundrafyrtio bordet
Grävling
Volvo mannen

Användarvisningsbild
Medlemskylt

Inläggav ''FredrocK'' tis 13 feb 2007, 17:43

PRYL skrev:Jag har för mig att det inte gäller alla höjder, däremot så får jag heller inte pumpa bälgarna fulla så det inte går att köra bilen utan att studsa fram. Det blir nog att sikta på halvfulla bälgar för full svängradie.
Jag spånar även på att ha nivåsensorer vid varje hjul som jag kan ha kopplat till en "besiktningsknapp" som höjer bilen till rätt nivå. 8)

Ok! Låter ju nice att dä ä så..
Hehe.. Besiktningsknapp låter ju dretbra ju! :D Vore en kul feature! 8)
C70 T5-740 GLE
Projekttråd
Bild
''FredrocK''
Vansinnig

Användarvisningsbild
Medlemskylt

Inläggav PRYL tis 27 feb 2007, 22:39

Dags att lyfta tråden lite. Jag hämtade lite saker på posten idag. Riktigt sköna Carerra-dämpare till bakaxeln och en ny sidoruta till RX-7:an var dagens skörd. Nu återstår lite planering innan dämparna hamnar på bilen.
Bild
PRYL
PIMP

Användarvisningsbild

Inläggav Henk tis 27 feb 2007, 23:02

PRYL skrev:Dags att lyfta tråden lite. Jag hämtade lite saker på posten idag. Riktigt sköna Carerra-dämpare till bakaxeln och en ny sidoruta till RX-7:an var dagens skörd. Nu återstår lite planering innan dämparna hamnar på bilen.

Aha, var det därför du såg ut som en glad 5åring på julafton när du stod i kön på ICA :wink:

Ser bra ut Per.
Synd att man inte ser så mycket av dom fina dämparna sen när dom är monterade.
// Henrik

Volvo V70 2.5T -06
Peugeot Partner 2.0 HDi -01
Henk
Tokig

Medlemskylt

Inläggav PRYL tis 27 feb 2007, 23:19

Henk skrev:
PRYL skrev:Dags att lyfta tråden lite. Jag hämtade lite saker på posten idag. Riktigt sköna Carerra-dämpare till bakaxeln och en ny sidoruta till RX-7:an var dagens skörd. Nu återstår lite planering innan dämparna hamnar på bilen.

Aha, var det därför du såg ut som en glad 5åring på julafton när du stod i kön på ICA :wink:

Ser bra ut Per.
Synd att man inte ser så mycket av dom fina dämparna sen när dom är monterade.

Jo, satan vad det krånglade. De hade tullat in dem på fel belopp och jag anmälde det imorse till posten. Smarta som de är så hade de raderat värdet ur datorn trots att vi kom överens om att det skulle korrigeras i efterhand.
Om det går att montera som jag har tänkt i huvudet så ska man se i stort sett hela dämparen. Jag skulle vilja fästa dämparna i en bockad stång som löper mellan övre fästena till bälgarna, de blir då vinklade ca 45 grader samt att de fäster hyffsat långt ut i vardera ända på bakaxeln för att göra så mycket nytta som möjligt.
PRYL
PIMP

Användarvisningsbild

Inläggav Henk ons 14 mar 2007, 13:34

Hur går de för dig Per, va länge sedan man såg en uppdatering nu :(
Eller går all energi till att jaga katter ? :|
// Henrik

Volvo V70 2.5T -06
Henk
Tokig

Medlemskylt

Inläggav PRYL ons 14 mar 2007, 13:49

Henk skrev:Hur går de för dig Per, va länge sedan man såg en uppdatering nu :(
Eller går all energi till att jaga katter ? :|

Det har varit renovering på övervåningen nu i ett par veckor och montering av stängsel för katter. Jag har fått hem lite nya prylar, men det får vänta tills antikattprylarna har handlats, det kommer att kosta ett par tusen till.
PRYL
PIMP

Användarvisningsbild

Inläggav PRYL tis 20 mar 2007, 22:34

Det blev ett snabbpass i garaget idag. Jag plockade bort tanken, kompressorn och solenoiderna till luftfjädringen, de delarna kommer att hamna i flaket istället då det planeras för andra saker under flaket.
Bild
PRYL
PIMP

Användarvisningsbild

Inläggav David ons 21 mar 2007, 08:56

PRYL skrev:Det blev ett snabbpass i garaget idag. Jag plockade bort tanken, kompressorn och solenoiderna till luftfjädringen, de delarna kommer att hamna i flaket istället då det planeras för andra saker under flaket

Tycker att du skall placera ett spa-bad i flaket så kan du låta kompressor/tank driva luften i det också! :P

OT: är färdig med skrivaren sen länge, måste bara få ur den berömda tummen och återlämna den...
David
Cave Canem

Användarvisningsbild

Inläggav PRYL ons 21 mar 2007, 08:58

David skrev:
PRYL skrev:Det blev ett snabbpass i garaget idag. Jag plockade bort tanken, kompressorn och solenoiderna till luftfjädringen, de delarna kommer att hamna i flaket istället då det planeras för andra saker under flaket

Tycker att du skall placera ett spa-bad i flaket så kan du låta kompressor/tank driva luften i det också! :P

OT: är färdig med skrivaren sen länge, måste bara få ur den berömda tummen och återlämna den...

SPA-bad har varit uppe på tapeten tidigare, får se vad det blir.
Ingen panik med skrivaren, ta den vid tillfälle som passar.
PRYL
PIMP

Användarvisningsbild

Inläggav PRYL mån 26 mar 2007, 20:00

Idag hittade mittkonsolen hem till mig. Jag kastade in den lite snabbt och konstaterade att inte den heller passar, vad tänkte Mazda på egentligen?
Jag gissar även på att rattstången kommer att behöva ändra vinkel och förlängas en aning.
Bild
Bild
PRYL
PIMP

Användarvisningsbild

Inläggav Henk mån 26 mar 2007, 20:08

Härligt att se att inte kattproblemet tar kål på dig :wink:
// Henrik

Volvo V70 2.5T -06
Henk
Tokig

Medlemskylt

Inläggav crescendo tis 27 mar 2007, 08:36

PRYL skrev:...och konstaterade att inte den heller passar, vad tänkte Mazda på egentligen?

Helt otroligt, jag trodde att alla Mazdas modeller byggde på en så rejäl och bra bil som B2000. :o :wink:

Kör på!
Peugeot 307 SW -06
Tack till!
http://www.meran.se
Man ska inte säga allt man vet men, man ska veta allt man säger.
crescendo
Vansinnig

Inläggav DKW ons 28 mar 2007, 21:36

jag ska dra på mej blåbyxorna å komma å hjälpa dej ......det finns en hel del att ta tag i nu......
DKW - Deutscher Kraft Wagen

http://www.ta-tuning.se
DKW
Rödljusracer

Användarvisningsbild
MedlemskyltInför Race

Inläggav PRYL tor 29 mar 2007, 07:56

DKW skrev:jag ska dra på mej blåbyxorna å komma å hjälpa dej ......det finns en hel del att ta tag i nu......

Det låter bra, nu börjar det bli gott när man kan öppna portarna och få in lite luft också. Ska nog sätta igång lite smått idag så att man kommer igång igen.
PRYL
PIMP

Användarvisningsbild

Återgå till Projekt